Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség

Hírlevél popup

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a Duna-ági horgászat legfrissebb híreiről!

Hozzászólás előtt kérjük, hogy olvassa el az RDHSZ fórum szabályzatát !

Konkrét kérdés esetén érdemes átböngészni a Gyakran Ismételt Kérdések oldalt.

A hozzászólásokon belüli keresésre használja az oldal keresőjét.

Profilkép (avatar) hozzárendelése e-mail címhez itt: gravatar.com

Hivatkozás beszúrása szöveggel: [url=http://valami.com]szöveg[/url]

Hozzászólás csak bejelentkezés után lehetséges!

Hozzászólások  

Marci
#1970 MarciHalpusztulás 0 2019-08-23 08:38
Bár nem nagyon olvasok a halpusztulásról, de ma is megakadt a csónakom mellett egy kb 70 centis tőponty. Látszott, hogy legalább egy hete elpusztult, az egyik felén már nagy felületen foszlott le a pikkely. Sajnálom, mert sokat élt, de nem így kellett volna elpusztulnia. Én idén csak egy darab nagyobbat fogtam, de az teljesen egészségesnek látszott. De fogtam ma egy két kilósat, amin a kopoltyúfedő mellett már nagy véres folt volt és máshol is fekelyes volt. Meg úszik a döglött kagyló is. Hát ez van.
András
#1969 AndrásRE: Andrásnak Előzmény: #1968 0 2019-08-23 04:03
Köszönöm az infókat!
Marci
#1968 MarciAndrásnak 0 2019-08-22 17:52
Én a 47-45folyamkm közötti helyzetet ismerem, ezen a nyáron alapvetően süllőre és kövesre frissen fogott snecivel horgásznak a sporik, meg van ölve a kishal, sima feeder bottal és csúszó pálcaólommal szerelnek. A kapásjelző jó lógósan van. Jövöget a mederben bármilyen vízsebességnél. Ma is láttam egy jó kétkilósat. Én csak pergetek, ge idén még csak tavasszal fogtam pergetőbotot. A környékünkön idén szinte nem láttam még kuttyogatókat, aki süllőzés közben fog harcsát annak be kell érnie a méret alattival. Felénk még a balin sem nagyon mutatja magát. Kishalat főleg könnyű úszós pecával fognak, a háló ritkán látható.
András
#1967 AndrásRE: Harcsa, süllő horgászat Előzmény: #1966 0 2019-08-22 10:51
Értem, köszönöm szépen már ez is segítség volt!
TT
#1966 TTRE: Harcsa, süllő horgászat Előzmény: #1965 0 2019-08-22 10:32
Előrebocsátom, én nem ismerem jól a csepeli szakaszt, de a harcsázók és a süllőzők nem arról híresek, hogy nyílt fórumon bemondják a helyeiket. :) A Gubacsi hídnál biztos lehet fogdosni ezt-azt, mert a hidaknál még gyengébb vizeken is lehet.
A Kvassay zsilip alatti rész is jó állítólag, bár én még sosem pecáztam ott, nekem az nagyon beton. Francia-öböl környéke is jó lehet, bár igazság szerint arról sem tudok közelebbit, mert azt sem szeretem.
Egyébként a harcsát csónakból erőltetném (nem tudom lehet-e arrafelé bérelni), de arra számíts, hogy nagy a jövés-menés a vizen egyébként meg végigsétálnám a partot és ahol lehet dobnék twiszterrel, hogy hátha találok valami akadót vagy legalább egy szerencsétlen törést.
András
#1965 AndrásHarcsa, süllő horgászat 0 2019-08-22 10:06
Üdvözlet mindenkinek. Nemrég megújítottam az engedélyemet és elkezdtem megint horgászni. Szeretnék egy kis segítséget kérni,mivel nem ismerem a vizet. Tehát a Csepeli szakaszon hol érdemes Harcsára és süllőre horgászni a kis Dunán és milyen módszereket javasoltok? Köszönöm a segítséget!
admin
#1964 adminEgyesületi Csapatbajnokság 0 2019-08-21 18:20
Alig egy hónap múlva rendezzük meg idei utolsó finomszerelékes versenyünket, az RDHSZ Egyesületi Csapatbajnokságot. Versenykiírás és nevezés ezen az oldalon!
admin
#1963 adminRE: Motorosok Előzmény: #1962 0 2019-08-21 18:19
Az a 15 sok helyen csak 5 km/h, és van pár szakasz, ahova behajtani sem szabad belsőégésű motorral.
Nyisa
#1962 NyisaRE: Motorosok Előzmény: #1961 0 2019-08-21 16:48
Sziasztok Lehet hogy regi de a szabaly 15km/o es 21:00-6:00kozott csak villanyos mehet .
ecsaba
#1961 ecsabaRE: Motorosok Előzmény: #1959 0 2019-08-21 13:47
Ha valamire van akarat arra manapság pénz is vann. ;-)
Már szerintem most is nagy a balesetveszély, évente több is előfordul. És ahogy nő a sebesség nő(het) a súlyosság is.
Ahogy írtad is azért sincs értelme a sebességkorlátnak, mert alacsony sebességnél nem siklik meg egy ilyen csónak ezért nagy a hullám, a nagy sebesség pedig zajos és balesetveszélyes.
Vagy a hajósjogsinál is be kellene vezettetni a pontrendszert, bizonyos pont felett ugrik a jogsi.
Ez talán nagyobb visszatartó erő lenne.
Marci
#1960 MarciMotorosok 0 2019-08-21 13:24
Ha jól tudom a Tisza kettőn van terület, amin csak villanymotorral lehet közlekedni és van robbanómotoros terület is. Menjenek villannyal ki a Nagydunára és nyomassák ott. Ezt a módot lehet ellenőrizni és szankcionálni a vétkeseket. Persze ehhez ellenőr is kell. De a motorteljesítmeny korlát sok mindent megoldana. Egyébként az alsó széles szakaszon jobban elvész egy száguldozó, mint a felső szakaszon, ahol 50-60 méter széles a víz. De ebből nem lesz semmi, mert a nagy teljesítmény nagy érdekérvényesítéssel párosul, sokaknál pedig ugyanúgy mint a közutakon vakmerőséggel, nemtörődömséggel és esetleg pofátlansággal.
TT
#1959 TTRE: Motorosok Előzmény: #1958 0 2019-08-21 12:40
Idézet - ecsaba:
Ehez csak pénz és akarat kellene

Azt, hogy egy mondatban szerepel a "csak" és a "pénz kellene", nem húzta alá kékkel a szövegszerkesztő? :D

Hosszú hétvége + kánikula = meg sem fordul a fejemben, hogy kimenjek az RSD-re. Még más vízre sem nagyon. Ezen sajnos nincs az sebesség és/vagy teljesítmény korlátozás, ami segítene. Ahogy az admin leírta korábban, bármilyen hajótesttel lehet nagy hullámokat kelteni, ha rosszul terhelik és rosszul választanak neki sebességet. De szerintem ha az a sok hajó lassan megy, még akkor is nehezen nyeli le az ember a tömegnyomort, ha már egyszer az volt a szándéka, hogy kivonul a ... khmm... "természetbe".
Ettől függetlenül teljesítménykorlátozásra volna szükség, ártani valószínűleg nem ártana. A sebességmérés olyan szinten csak álom, hogy arról nem is gondolkodom.
Amit a Szövetség tehetne, hogy megpróbálja elérni, hogy az RSD alsó fele (mondjuk Szigetcsép alatt) kíméleti terület legyen száguldozási szempontból, mert az is több volna, mint a semmi, de még erre sem látok sok realitást. Ameddig nem válik a jelenlegi szabályozás (nem a gyakorlat, mert az már most is az!) miatt a vízi közlekedés balesetveszélyessé, nem lesz változás.
ecsaba
#1958 ecsabaRE: Motorosok Előzmény: #1953 +1 2019-08-21 12:03
Hát igen én már augusztus 20.-a környékén ki sem megyek a stégre, mert az olyan majdnem mintha az M1-M7 közös szakasza mellé ülnék ki. :-x
Anno az akkor éppen regnáló parlament ( nem írom ide melyik, nem akarom behozni a politikát, akit érdekel megkeresi mikor volt és kik voltak )kiengedte a szellemet a palackból, azzal, hogy eltörölte a teljesítménykorlátozást. Ha naív lennék kérdezném, hogy mi volt az indíték, egy ilyen keskeny vízre rászabadítani ezeket a hajókat, némelyik a tengeren is megállná a helyét. Érdekes a Balatonon és a Tisza tavon ( ha részlegesen is ) lehet tiltani ill. teljasítményt korlátozni. Pedig mennyivel nagyobb vízterület. A sebességkorlátozást max úgy lehetne betartatni, ha az 50 fkm-en lenne 10 parti vizirendőrörs 24 órás járőrözéssel, akkor 5 km-enként elosztva folyamamatosan lehetne ellenőrizni. Ehez csak pénz és akarat kellene, de gyanítom az elsőből van a legkevesebb.
Korábban e-mail-en megkérdeztem az előző vezetőséget, hogy mit próbálnak tenni ez ügyben, kaptam egy korrekt választ, mi mindent tettek eddig. Javasoltam indítsanak az év elején az egyesületeknél az engedélyek kiváltásánál aláírásgyüjtést, ha pár ezren aláírják az azért már kinéz valahogy. Na ezt kategórikusan elutasították...
admin
#1957 adminRE: Csónakkal kikötni Előzmény: #1956 0 2019-08-21 08:39
Magam is szívesen közlekedek csónakkal az RSD-n, de nem merem a stégnél kikötött csónakon tartósan rajta hagyni a motort. Ezért csak akkora motort tudok használni, ami - némi kínlódás árán, kézikocsival vagy autóval - még hordozható. Apropó, van itt olyan, aki kint hagyja a motort? Mik a tapasztalatok e téren? Aranyáron lehet találni különböző eszközöket a motor lezárására, de valahogy nem bízom bennük...
admin
#1956 adminRE: Csónakkal kikötni Előzmény: #1955 0 2019-08-21 08:38
A vízi közlekedés rendjét az 57/2011. NFM rendelet szabályozza, az RSD-re vonatkozó egyedi szabályokat pedig a 30/2003. Korm. rendelet tartalmazza. Ezek egyikében sincs olyan szabály, ami a csónak kikötését korlátozná. Tehát elvileg bárhol ki lehet kötni. A gyakorlatban persze ez nem olyan egyszerű, mert ugye partra is kell szállni, amit az RSD-n többnyire csak a stégeknél lehet megoldani. Nyilván egyik tulajdonos sem nézi jó szemmel, ha idegen csónakot kötnek a stégéhez, tehát érdemes előre egyeztetni.

Fizetős kikötő talán kettő van a felső szakaszon, ez egyik pont a Gubacsi híd pesti hídfőjénél (Kalóztanya). Tudok még egyről a Kvassay zsilip alatt a csepeli oldalon. Ráckevén - a piactérnél - van ingyenes önkormányzati közösségi kikötő, és adják magukat a régi hajóállomások is, de ezeken a helyeken benne van a pakliban, hogy "lába kél" a motornak, vagy akár az egész csónaknak.
KZ
#1955 KZCsónakkal kikötni 0 2019-08-21 07:10
Sziasztok

Kis segítséget szeretnék kérni..
Ha én mondjuk egy 4-5 méteres motoros csónak-ladikkal szeretnék bejönni olykor dolgozni, vagy csak mászkálni erre arra, akkor arra milyen kikötési szabályok vonatkoznak??

Gondolok itt arra, hogy más stégéhez, fához, kikötőhöz, hova rakhatom le a csónakot akár egész napra? persze senkit meg nem sértve.
Vagy esetleg léteznek olyan helyek, mondok valamit, a Gubacsi híd környékén amit erre találtak ki akár ingyen,akár pénzért.

Köszi előre is a válaszokat, és a tapasztalatot
sneffgabor
#1954 sneffgaborRE: Halőrzés Előzmény: #1949 0 2019-08-20 14:32
Hello

A "Vízikarnevál - Lampionos csónakfelvonulás" miatt voltak a szokotnal.is tobben + joido+hosszuhetvege. Admin beirhatna az esemenynaptarba majd.
De Angyali szigetnel valaki bealt kozepre horgaszni...
admin
#1953 adminRE: Motorosok Előzmény: #1952 0 2019-08-20 10:32
Jooban belegondolva: a hajózás szabályzásában sem lehet elég okos az ember. Egy teljesítmény-korlátozásnak is lennének indokolatlan vesztesei. Ismerek olyan hajóst, aki a dízel belmotoros kabinos kishajójával 5-10 km/órás sebességgel fel-le tötymörög az RSD-n a világon senkit sem zavarva. Soha nem láttam siklásban menni, talán nem is tudna.
Az érem másik oldala: ha egyedül beül az ember egy könnyű siklótestbe egy 10 (15-20) lovas motorral, akkor simán elérheti a 35-40 km/órás sebességet, ami azért már zavaró és veszélyes lehet. Ha ugyanebbe a csónakba beül négy felnőtt, akkor örülhetnek, ha egyáltalán eléri a siklást.
admin
#1952 adminRE: Motorosok Előzmény: #1951 0 2019-08-20 10:15
Egy teljesítmény-korlátozás hasznosabb lenne. Talán könnyebben is be lehetne tartatni, mint a jelenlegi 5-15 km/h-s sebességhatárt. (Ráckevén állítólag volt már rá példa, hogy sebességet mértek, de ez is csak pletyka-szinten kering.) Ha ezt a 15 km/h-t betartanák, az sem lenne sokkal jobb, mert a legtöbb hajó ezzel a sebességgel csak túrja a vizet hatalmas farhullámokat keltve. 20-25-tel siklásban közlekedve sokkal kevésbé lenne zavaró a hajóforgalom. Persze lehet, hogy ezt a szabályt a fürdőzők védelmében hozták. Az alsó szakaszon gyakran a meder közepén, a hajóúton is úszkálnak.

Meg lehetne húzni a határt mondjuk 20 LE-nél, vagy akár 10-nél is. A gyakorlatban a 10 LE amúgy is 15 vagy 20. Viszont egy ilyen intézkedésből tényleg nagy lázadás lenne. Ugyanaz lenne a hajósok érve, mint az egyik lenti kommentben: kifizettem a hajót és a kikötőhelyet, miért ne használhatnám a vizet? A helyzet az, hogy sem a hajósoknál, sem a horgászoknál nem áll meg ez az érv...
Marci
#1951 MarciMotorosok +1 2019-08-20 09:37
Az a kevés vizirendőr nem tud eredményt elérni. Nem intézkednek akkor sem, ha videót küldünk be, meg keveset is tudnak járőrözni. Engem húsvétkor ellenőriztek, akkor is csak azért voltak a vízen, mert az új rendőrnek gyakorolnia kellett a hajóval és a szolgálat ellátását. Azóta nem láttam őket. Egy megoldás volna, de azt senki nem meri megreszkírozni: nem engedni nagy hajót tartani az RSD-n. De ez akkora felzúdulás lenne, hogy nem meri senki meglépni. Az ország sok helyén vannak erős szabályok a motorcsónakokra, de nagy a nyomás, hogy kőnnyítsék a szerencsétlen gazdag tulajoknak az esetleg tízmilliós hajók használatát. Már a Balatonon is nagyon nagy erőfeszítéssel lehet rendet tartani. Van a Dunaágra tételes vízi kresz, de olyan szabályokat hoznak, amit nem tudnak betartatni. Az evezősök edzői is furcsa dolgokat csinálnak néha. Most szerencsére nemzetközi versenyek vannak, ezért velük kevesebb a gond.
admin
#1950 adminRE: Halőrzés Előzmény: #1949 0 2019-08-20 06:57
A helyzet az, hogy a halőröknek még ha lenne kapacitása a száguldozók lefülelésére, jogosultságuk akkor sincs rá. Ők csak a horgászokat ellenőrizhetik, a hajózás kontrollja a vízirendészet feladata. Extrém esetet én biztosan bejelentenék nekik. Próbálta valaki, vagy egyszerűbb ezért is az RDHSZ-t hibáztatni?
Leiner.zs
#1949 Leiner.zsRE: Halőrzés Előzmény: #1947 0 2019-08-19 23:31
Fél 12 van és full gázon ment el 11 darab hajó. Fizetek azért,hogy itt horgásszak. Oké, hogy nappal száguldoznak, de éjszaka szeretnék nyugodtan és eredményesen horgászni. Ha nem lenne fent zsinór süllyesztő már nem lenne szerelékem sem. Az biztos,hogy ezért soha többet egy forintot sem adok
Marci
#1948 Marci1946 és1947 0 2019-08-19 20:27
Sajnos nyáron sok a köcsög. De sajnos nehéz őket nyakon csípni, inkább a horgászokat ellenőrizgetik a rendőrök is. Azok is kifizetik a büntetést.
Nyisa
#1947 NyisaRE: Halőrzés Előzmény: #1946 0 2019-08-19 16:52
SZ.becsen is .plussz meg ejszaka is megy a motoros .
Leiner.zs
#1946 Leiner.zsHalőrzés +2 2019-08-19 15:44
Tisztelettel kérdezem, hogy hol vannak a halőrök? Vagy a vízirendészek? Somlyó szigetén száguldoznak a nagy hajókkal, vizisíznek,fánkoznak, és a második hajót láttam aki sleppelt. Élvezhetetlen és horgászhatatlan a víz
Weblapkészítés és -üzemeltetés: Profit-X Kft.